Afhankelijk van het model dat je hebt, duurt het tussen de 14 en 22 uur om je tandenborstel volledig op te laden. Vervolgens moet je hem ongeveer 8 tot 14 dagen kunnen gebruiken (als je twee keer per dag 2 minuten poetst) voordat de batterij weer leeg is. Als dat bij jou niet het geval is, kun je een paar dingen proberen.
Controleer eerst of het stopcontact dat je gebruikt, goed werkt. Als je een stopcontact in een badkamermeubel gebruikt, moet je soms eerst op een knop drukken voordat er stroom uitkomt.
Zorg ervoor dat je de tandenborstel niet oplaadt op een metalen ondergrond. Het metaal kan het oplaadproces verstoren.
Bij onze Vitality tandenborstels (met een etiket aan de onderkant waarop ‘Type: 3709’ staat), kan het soms lastig zijn om te zien of ze goed zijn uitgezet. Als ze tijdens het opladen aanstaan, zullen ze niet goed worden opgeladen. Je kunt de tandenborstel het best ongeveer 30 minuten op de lader zetten en dan kijken of hij aangaat. Als hij aangaat is dat een goed teken: dat wil zeggen dat de tandenborstel tijdens het opladen uit stond. Als de tandenborstel echter niet aangaat, heeft hij mogelijk aangestaan tijdens het laden.
Zorg ervoor dat je de oplaadtijd uit de handleiding aanhoudt. Die oplaadtijd bedraagt voor onze Vitality tandenborstels 16 uur. En voor het SmartSeries en Genius-assortiment (met een etiket aan de onderkant van de basis waar ‘Type: 3765’ op staat) 14 uur. Alle andere tandenborstels moeten 22 uur opgeladen worden.
Al onze tandenborstels, de Vitality uitgezonderd, hebben een oplaadlampje. Tijdens het laden moet dit lampje groen zijn en knipperen. Als de batterij volledig leeg was, kan het ongeveer 15 minuten duren voordat dit gebeurt. Wanneer de tandenborstel volledig geladen is, moet het knipperen stoppen.
Als dit allemaal niet helpt en de batterijduur van je tandenborstel niet optimaal is, maak dan gebruik van de tweejarige fabrieksgarantie op je Oral-B-Elektrische tandenborstel. Om dit te doen, moet je naar de online reparatieservice. Daar kun je jouw gegevens en die van de tandenborstel invullen en kun je een reparatie boeken. Je zal vervolgens een gefrankeerd, voorgeadresseerd verzendlabel ontvangen en een volgnummer dat je kunt gebruiken om de status van je reparatie te volgen. Om dit te kunnen doen, heb je een kopie van je aankoopbewijs nodig.
Als je de tandenborstel al meer dan twee jaar hebt, is de garantie verlopen. Maar ook dan kan een van onze servicecentra je mogelijk helpen. Daar zijn er meerdere van in Nederland en Belgie. Volg deze link om er een in jouw provincie te zoeken. Klik in het eerste keuzemenu "Oral-B Power-tandenborstel" en selecteer vervolgens je provincie in het laatste keuzemenu. Dan krijg je alle contactgegevens te zien van de servicecentra bij jou in de buurt. Je kunt het best eerst even bellen of mailen voordat je je tandenborstel opstuurt, zodat zij je kunnen vertellen hoe je dit het best kunt aanpakken.
Als je hier meer hulp bij nodig hebt, kun je ons altijd mailen via de website of bellen op 0800 4455 388 (Nederland) of 0800 14592 (België).