Als een lampje op je elektrische tandenborstel van Oral-B rood is, kan dat drie dingen betekenen:
Veel van onze tandenborstels (PRO 2000 en hoger) hebben een zichtbare druksensor. Deze sensor gaat branden als je te hard op je tanden drukt. We bevelen je aan de borstel slecht lichtjes tegen de tanden aan te duwen. Laat de tandenborstel het werk zelf doen.
Brandt de druksensor constant? Soms kan er een beetje tandpasta blijven zitten op de metalen pin die met de borstelkop is verbonden en daardoor kan de druksensor worden geactiveerd. Probeer de pin en de basis van de tandenborstel ten minste tien minuten lang af te spoelen met warm water om dit op te lossen. Zorg ervoor dat je, om dit in de toekomst te vermijden, de vervangbare borstelkop na elk gebruik verwijdert en beide onderdelen afzonderlijk goed afspoelt, droogt en opbergt voor het volgende gebruik.
Als het rode lampje zich aan de onderkant van de basis bevindt, kan dit het lampje zijn dat aangeeft dat de batterij bijna leeg is (PRO 2000 en hoger). Dit lampje gaat branden als het tijd is om je tandenborstel op te laden en de batterij nog maar 1 of 2 poetsbeurten meekan. Dit is een goed moment om hem op te laden.
Heb je de tandenborstel net opgeladen en brandt dit lampje, of brandt het altijd? Dan kan het zijn dat je tandenborstel niet goed oplaadt. Bekijk in dat geval de informatie over dat thema.
Ten slotte hebben onze Genius-tandenborstels een aanpasbare SmartRing, die wordt gebruikt om de positie van de tandenborstel te volgen via onze Oral-B-app. In de app kun je de kleur van deze ring veranderen. Daarbij kun je uit een aantal kleuren kiezen.
Als dit allemaal niet helpt, neem dan contact met ons op. Als je me wat meer informatie geeft over het rode lampje dat je op je tandenborstel ziet, dan kan ik je misschien verder helpen! Je kunt een commentaar achterlaten door hieronder op het vak "Een antwoord toevoegen" te klikken. Je kunt ons ook mailen via de website of bellen op 0800 4455 388 (Nederland) of 0800 14592 (België).